Hitta rätt ton och spela

Decemberdagarna är mörka och regnruskiga. Men det går ingen nöd på mig när det gäller terapi. Vissa dagar skickar Anders sex mejl till mig (nej, det är ingen särskrivning!). Terapeut-Anders och jag delar ett stort intresse: Klassisk musik. Anders frågade mig häromdagen hur den klassiska musiken hittade till mitt hjärta. Och jag svarade att det var tack vare Berlinaren som jämförde mig som tippare med Mendelssohn (som kompositör). Det påminner mig om att jag har en hel del att försöka leva upp till … För den senaste tiden har ju mina kompositioner mest liknat något som typ Ronny & Ragge satt ihop. Det håller näppeligen! Därför har jag nu strävat efter att sätta hjärnan i toppform, lagom till veckans V75-dubbeljackpott med open stretch som dagens lucka, med hjälp av schackspelande, fiskmiddagar, samt latinläsning till långt inpå natten. Och musik, givetvis. Helande klassisk musik som vaggar min ångestkantade själ till ro. Tur det … För om det är något som den koncentrerande hjärnan minst av allt gillar, så är det ju när själen är orolig och ideligen stör i tankearbetet. Fast näe, jag vågar nog inte påstå att jag redan har hunnit bli intelligentare. Däremot kan jag säga att jag har blivit bättre på att fokusera. Och en god koncentrationsförmåga är inte så dumt. Så länge man bara inte glömmer bort att lyssna på sin intuition också.

Nåja, dags för mig att presentera mitt Mendelssohn-inspirerade system:

V75-1:
4 Indoor Voices, 5 Salina D.K., 9 Dernier Viking
Indoor Voices är formstark och har inga bekymmer med skotvånget.

V75-2:
1 Thaitec, 5 Going Popp
”Min känsla är att hon kommer vara oerhört förbättrad med senaste loppet i sig” säger Christoffer Eriksson om Going Popp som dessutom har blivit stabilare i voltstart.

V75-3:
1 On Hold, 2 Arazi Boko, 3 Kadett C.D., 4 Dreams Take Time, 6 Beer Summit, 8 Royal Fighter, 10 Thai Broadway, 11 Orali
Orali, som alltid går med skor, är riktigt bra i grunden och har nu tre lopp i kroppen efter långt uppehåll. Känns jättefin i jobben, enligt Jeppe Juel.

V75-4:
1 Bula Bula Am, 2 Fabrica Pellini
Stochampionatsfinalisten Fabrica Pellini trivs över lång distans, och hon trivs med skor. Och tillsammans med Sjunne har hon ett trivsamt skrälläge.

V75-5:
1 Usain Colt
Usain Colt har tagit 4 av 5 segrar med skor. Kan öppna ganska bra. Avslutade vasst senast.

V75-6:
1 Scellino Luis
Scellino Luis torde vara bästa hästen, som dessutom har hittat formen nu. Är snabbare ut än vad man kan tro, enligt Adielsson.

V75-7:
1 Calvin Borel, 2 Poker Kronos, 3 Ni Talar Bra Latin, 5 Bar Plombier, 10 Bergshults Leffe
Superskrällen Bergshults Leffe är loppets mest skovane. Intressant nu med P Untersteiner.

 

Men även när man vinner en dubbeljackpott kan man ju unna sig ett glas champagne.

Men även när man vinner en dubbeljackpott kan man ju unna sig ett glas champagne.

 

Spring Song – Mendelssohn

Lämna en kommentar